DOLAR 46,6600 0.12%
EURO 53,1528 0.09%
ALTIN 6.130,131,67
BITCOIN 28098000.8813%
Kahramanmaraş
19°

AÇIK

SABAHA KALAN SÜRE

Nurhayat BAŞER

Nurhayat BAŞER

26 Haziran 2026 Cuma

“Can Kaybı Yok” Değil! Binlerce Canımızı Kaybettik…

“Can Kaybı Yok” Değil! Binlerce Canımızı Kaybettik…
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Türkiye’nin çeşitli illerinde devam eden orman yangınları sadece ağaçları değil, binlerce canı da küle çevirdi. Özellikle Kahramanmaraş ve çevresinde etkili olan yangınlar, sadece yerleşim yerlerini değil, doğada yaşayan sessiz canlıları da hedef aldı.

Sıkça duyduğumuz “Can kaybı yok” açıklamaları, hayvanların yok sayıldığı bir gerçekliği gözler önüne seriyor. Ancak unuttuğumuz bir şey var: O ormanlarda yaşayan her bir canlı da bir candı.

Screenshot

Paylaşılan bir sosyal medya görseli yürekleri sızlattı. Alevlerin içine yansıtılmış kedi, köpek, inek, eşek gibi hayvan figürleri, yangınlarda kaybettiğimiz masum canları simgeliyor. Görselin üzerinde şu sözler yer alıyor:

“Can kaybımız yok ❌

Binlerce can kaybımız var ✅“

Bu güçlü mesaj, hayvanların da hisseden, acı çeken varlıklar olduğunu hatırlatıyor.

Yangınlardan kaçamayan tavuklar, ahırlarda mahsur kalan inekler, dağlarda yaşayan yaban hayvanları, orman kuytularında yuvaları olan kuşlar… Hepsi bu felaketin görünmeyen kurbanları oldu.

Hayvan ve doğa severler, bu trajedinin ardından resmi açıklamalarda yalnızca insan hayatının hesaba katılmasını vicdansızlık olarak değerlendiriyor. “Can kaybı yok” demek, doğadaki milyonlarca canlının yokluğunu görmezden gelmektir.

Bu yangınlar sadece doğayı değil, vicdanlarımızı da yakıyor.

Doğa sustu. Hayvanlar sustu. Peki biz?